img_20240423_115131_848(2).jpg


معاون پژوهش و فناوری سازمان تات:
تدوین دستورالعمل جدید تصویب برنامه‌های عملیاتی پژوهش و فناوری
 
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات در هفتصد و پنجاهمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی این سازمان از به روز رسانی دستورالعمل تصویب برنامه‌های عملیاتی پژوهش و فناوری، طرح‌های کلان، طرح‌ها، پروژه‌ها و گزارش‌های حوزه پژوهشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات، حسین جعفری هدفمند کردن فعالیت‌های پژوهشی و اثربخشی آنها، برنامه محوری تدوین و اجرای پروژه‌های سازمان، توجه به موضوعات مهم و جاری بخش تحقیقات در قالب طرح‌های کلان، توسعه طرح‌های تحقیقاتی، شناسایی نیازهای آینده بخش تحقیقات، تسریع در حل مشارکت و پاسخگویی به مشکلات استانی، ارتقاء کیفیت عملکرد کمیته‌های علمی و فنی واحدهای تحقیقات، توسعه تحقیقات مشترک بین واحدهای تحقیقاتی، تسریع در انتقال دستاوردها به بخش تحقیقات، ارتقاء مشارکت واحدهای اجرایی و ترویجی و تحلیل وضعیت بخش کشاورزی را از جمله مهمترین رویکردهای دستورالعمل جدید عنوان کرد.
وی افزود: دستورالعمل قبلی  دارای ۴۴ ماده و ۵۵ تبصره بود که با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی و جمع آوری پیشنهادات روسای موسسات و مراکز سازمان تات دستورالعمل جدید در ۳۲ ماده و ۷۷ تبصره  تدوین شده است.
جعفری از تدوین دستورالعمل جدید در ۱۰ موضوع خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این  دستورالعمل شاهد رسوخ آثار تحقیقاتی، بیشتر از گذشته در عرصه‌های کشاورزی باشیم.
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات در خصوص تصویب طرح‌های جدید کلان موضوعی گفت: در حال حاضر طرح جدیدی مصوب نمی‌شود و باید ۲۲ طرح کلانی که قبلاً مصوب شده و در حال انجام است، به سرانجام رسیده و پس از آسیب شناسی این طرح‌ها تصمیم‌گیری برای طرح‌های جدید انجام شود.
گفتنی است؛ دستورالعمل تصویب برنامه‌های عملیاتی پژوهش و فناوری، طرح‌های کلان، طرح‌ها، پروژه‌ها و گزارش‌های حوزه پژوهشی یکی از دستورات هفتصد و پنجاهمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی بود که با حضور اعضا برگزار شد و در پایان مقرر شد ظرف مدت یک هفته روسای موسسات و مراکز نسبت به ارائه پیشنهاد ات نهایی جهت تدوین و ابلاغ این دستورالعمل به معاونت پژوهشی اقدام کنند.


6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0